Witaj u progu nowego miesiąca! Zdajesz sobie sprawę z tego, że połowę sezonu urlopowego mamy już za sobą? Mi też ciężko w to uwierzyć, jednak lato mija nieubłaganie. Ja jednak nie narzekam, bo mam swój planer miesiąca sierpnia i konsekwentnie realizuję wyznaczone cele. Dlatego zachęcam Cię do wzięcia sprawy w swoje ręce i utworzenia listy zadań do wykonania w oparciu o bezpłatny arkusz, który udostępniam na końcu tego wpisu.

Planer miesiąca sierpnia – czego możesz się spodziewać

Za chwilę przekonasz się, czy udało mi się zrealizować wszystkie plany z minionego miesiąca. Następnie zdradzę Ci, jakie wpisy opublikuję na blogu w najbliższym czasie oraz jak spędzę drugą część wakacji. Jeśli w przyszłości nie chcesz przegapić podobnych treści, to zapraszam Cię do dołączenia do listy mailingowej, której członkowie w pierwszej kolejności otrzymują informacje o nowościach na blogu.

Podsumowanie lipca

Wizyta w ZOO

W pierwszy weekend lipca wybraliśmy się do ZOO Safari w Borysewie, położonego 40 kilometrów na północny-zachód od Łodzi. Bilety wstępu zakupiliśmy już wcześniej w formie vouchera na wsparcie funkcjonowania obiektu podczas przymusowego zamknięcia, spowodowanego epidemią koronawirusa. Teren ZOO liczy ponad 20 hektarów, na którym żyje około 90 gatunków dzikich zwierząt. Wśród nich znajduje się na przykład ten oto przystojniak…

planer miesiąca sierpnia - zoo
Wielbłąd jednogarbny w Borysewie

Główną atrakcją ZOO są jednak białe lwy afrykańskie oraz tygrysy. W czasie zwiedzania mieliśmy okazję obserwować karmienie tych drapieżnych zwierząt. Wtedy można uzmysłowić sobie, jak groźnymi stworzeniami są te na pozór leniwe koty. Na uwagę zasługuje ogromne zaangażowanie pracowników w opiekę nad swoimi podopiecznymi. Widać, że czują się tam doskonale, dlatego mogę z przyjemnością polecić to miejsce, jako warte odwiedzenia!

Szlakiem sandomierskich winnic

W pierwszej części urlopu pojechałem do Sandomierza w województwie świętokrzyskim. Miasto swoją popularność zyskało dzięki serialowi Ojciec Mateusz, gdzie postać grana przez Artura Żmijewskiego rozwiązuje kryminalne zagadki. Jednak Sandomierz to nie tylko samo miasto z przepięknym rynkiem, ratuszem, zamkiem oraz katedrą. Wokół niego znajduje się kilka winnic, których szlakiem wybrałem się na rowerową wycieczkę.

planer miesiąca sierpnia - winnice
Szlak przygody wokół Sandomierza

Tradycje winiarskie na tych ziemiach sięgają XIII wieku i jest to związane ze sprzyjającym mikroklimatem do uprawy winorośli. W czasie swojej wycieczki przejechałem trasę zaproponowaną na stronie internetowej projektu Sandomierz na Dwóch Kółkach. Piękna pogoda i wspaniałe widoki na zbocza winorośli, to była gwarancja udanego wyjazdu, do którego powtórzenia serdecznie Cię zachęcam!

Spływ kajakowy

Na drugą część urlopu wybrałem spływ kajakowy rzeką Wkrą. Wspólnie ze znajomymi przygotowaliśmy niezbędne wyposażenie kempingowe, prowiant oraz wypożyczyliśmy sprzęt z firmy Kaja-Sobieski. Nie zakładaliśmy sobie przy tym sztywnego planu trasy. Spontanicznie planowaliśmy swoje przystanki i miejsca gdzie danej nocy będziemy spać. Zobacz, jak nam poszło…

planer miesiąca sierpnia - kajaki
Widok na malowniczą Wkrę

Nasz spływ rozpoczęliśmy w Glinojecku, skąd kierowaliśmy się z prądem rzeki na południe. Płynąc, zajadaliśmy się słodkościami by na koniec dnia rozbić obozowisko i przygotować zasłużoną kolację. Hitem wyjazdu okazała się Carbonara, która była przepyszna a za razem prosta i szybka w przygotowaniu. Każdej nocy spaliśmy w namiotach przy brzegu rzeki, walcząc przy tym z istną plagą komarów. W czasie 4 dniowego spływu pokonaliśmy około 60 kilometrów, ciesząc się piękną pogodą i miłym towarzystwem.

Zobacz kilka artykułów, które mogą Cię również zainteresować:

Planer miesiąca sierpnia

Kolejne wartościowe artykuły – planer miesiąca sierpnia

Mój planer miesiąca sierpnia zakłada opublikowanie na blogu dwóch ważnych artykułów. Pierwszy z nich dotyczyć będzie uruchomionego niedawno programu “Mój prąd”, w ramach którego możesz otrzymać dotację w formie zwrotu części kosztów z założenia instalacji fotowoltaicznej. W drugim wpisie poruszę kwestię dobrych praktyk przy wynajmowaniu mieszkania. Dodatkowo przygotuję dla Ciebie wzór umowy najmu, dlatego też bądź ze mną w stałym kontakcie i zapisz się do mojego newslettera.

Wyjazd na żagle – planer miesiąca sierpnia

To będzie główna atrakcja tegorocznych wakacji. Już od dawna marzyłem o wybraniu się w rejs po Mazurach, więc z niecierpliwością odliczam dni do wyjazdu. Pierwotnie w planach na ten rok była wyprawa do Turcji w ramach charytatywnego rajdu Złombol. Jednak sytuacja epidemiczna związana z koronawirusem sprawiła, że został on przełożony na kolejny rok. W związku z tym postanowiłem namówić mojego przyjaciela do organizacji wypadu do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. O tym, co zobaczyliśmy i przeżyliśmy dowiesz się w kolejnym wpisie 😉

Smaki wakacji – planer miesiąca sierpnia

Skoro będę już na Mazurach, to z pewnością skosztuję nieco lokalnych potraw. Mam wielką ochotę spróbować Szczupaka, którego nigdy dotąd nie jadłem. A na deser…? Plan jest prosty – wakacyjny gofr z bitą śmietaną i owocami. Być może uda mi się też znaleźć jakieś miejscowe specjały i kupić je na pamiątkę do domu – takie souveniry lubię najbardziej!

Planer miesiąca sierpnia – podsumowanie

Jak widzisz plany na sierpień mam ambitne, więc teraz nie pozostaje mi już nic innego niż tylko zabrać się za ich realizację. Już teraz możesz określić także swoje cele na najbliższe tygodnie. Specjalnie dla Ciebie przygotowałem planer miesiąca sierpnia, który możesz bezpłatnie odebrać za pomocą poniższego formularza. Tymczasem lecę cieszyć się urokami lata 😉 Do następnego!